Första gången!

Efter mätningen av väggarna på caféet skulle vi ta metron från Puerta del Sol hem till dotter Louise med familj. Kvällssolen kastade långa skuggor över torget, det var varmt och caféets goda Riojavin gjorde mig lite rusig...då bara stod de där! Ett MC-taxigäng som bara väntade på att få erbjuda skjuts hem! Vi antog erbjudandet. En 30 min lång färd utmed Paseo de la Castellana, rundade fontäner, förbi Santiago Bernabéu-stadion och de fyra höga tornen. Jag som alltid är rädd i trafiken släppte kontrollen och bara njöt, tyckte att det var lite fräckt med gulsvart  MC-jacka, tung hjälm på huvudet och händerna i stora svarta handskar runt förarens midja. Han förstod att det var första gången för mig, bad mig mycket vänligt att inte sitta som ett frimärke på hans rygg...Jag bara såg mig omkring och log...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0