Nya bekantskaper

Åter i Madrid, ska bara göra klart det sista inför lördagen...montera akvareller, spänna upp en duk, kontakta svenska ambassaden som vill skriva om utställningen på deras hemsida. Tänker på mina nya vänner, de jag fick på flyget hit igår, de satt bredvid mig, vi pratade och skrattade, på spanska och svenska med en skånsk brytning, de bor både i Malmö och Madrid, de undrade om vi skulle med samma plan hem och såg lite ledsna ut när de förstod att jag skulle stanna stanna här en längre tid. Så kom vår beställda förtäring, i min låda fanns goda kex, hummus och nötter, i deras kinderägg och chips, vi skålade, jag med vitt vin och de med Pepsi, han berättade att han var sju år och lillasyster fem...de frågade aldrig om min ålder...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0