Dra ur kontakten ibland!

Blev avtackad på min tidigare arbetsplats Carlanderska Sjukhuset idag. Fick kaffe, tårta, present och de vackra blommorna på fotot. Sedan jag slutade för fyra år sedan har jag fått möjligheten att ibland lämna ateljén, komma ut i verkligheten, vara en i gänget och tjäna pengar. Det har varit roligt att följa det utvecklingsarbete som hela tiden pågår, i det lilla och i det stora. Nu närmast en planerad utbyggnad av sjukhuset vilket ska bli intressant att se resultatet av, jag som alltid tittat på hus, dess vinklar och vrår och som byggde små hus redan som liten. Mer om detta en annan gång. Det var just Carlanderskas vackra gamla byggnad med dess fantastiska tak som fick mig att ringa och erbjuda mina tjänster en dag i förra seklet. Jag blev då varmt välkomnad av Eva Lundgren och anställdes någon vecka senare. Samma Eva som nu sa många vackra ord och överlämnade gåvor till oss fyra runt kaffebordet. Hon försäkrade även att inbjudan till denna avtackning inte innebar en stängd dörr i framtiden. Det tackar jag för och även för allt som jag har fått lära mig på denna arbetsplats, om samarbete, respekt, service och medmänsklighet men också om ny teknik, it-stress och hur man ibland löser problem genom att helt enkelt dra ur kontakten!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0