Fokus på det positiva

Det är allt en stor frihet med att ha ett bärbart kontor...sitter med dagens kontorsarbete. Äntligen har jag skapat bra rutiner...högst en timma får det ta, oftast mellan 8 - 9, efter det så kollar jag varken mail eller fb. Annars börjar jag morgonen med en snabb promenad i naturen, känner jag för det så joggar jag lite lätt. Jag är ännu ett bevis på vad positiv uppmuntran betyder för lusten och glädjen, sprang med äldsta dottern Jenny förra helgen, när hon sa att jag hade fina vadmuskler och riktiga löparben...ja då gick det faktiskt lättare! visserligen var det nerförsbacke då, och illamåendet gick över för en stund men hon är fantastisk på att coacha...inget överdrivet snack...bara "kom igen nu morsan"! Jag tror att Jenny är som gjord för nya jobbet!

De där uppmuntrande orden de ringer nu i öronen varje morgonrunda, vilken blir längre och längre...kanske ända till Jönssons konditori i Gottskär, de med de smarriga smörbullarna...löparben och vadmuskler? Kanske inte men en mycket mottaglig hjärna! ...och ska nog fortsätta att springa i shorts långt in i höst...

Idag i äppellunden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0